Welcome to my blog :)

rss

Jumaat, 4 Jun 2010

KeLiRu..Logo CROCKS kalimah ALLAH?



Assalamualaikum...dh lme rsenye xonline...sejak kdai makan bukak...bznye n pnatnye...hanya Tuhan je yang tau..berjalan pon dah mcm xberjalan guna tapak kaki dah...skit giler sey kaki...sebenarnya...malam ni sy bukan nak cite pasal pengalaman di kedai makan...malam ni sy nak tanye pndapat kalian tentanag gambar kat atas 2...keliru seenarnye...tadi sy ade ziarah 1 blog ni...die cite psl bnde ni la..diajak kite smue BOIKOT CROCS..


Ape yg sy nmpak...logo 2 xde la nmpk mcm kalimah ALLAH pon...nmpk sebijik mcm gmbr buaye..tp xtau la klu org lain nengok gmbr 2 nmpk mcm bnde lain lak...korang nmpk logo 2 mcm gmbr ape ek...?

Bagi pndpt sy..bnde 2 smue...sje nk timbulkan kontrovesi...n menambahkan lagi kekeliruan di kepala masyarakat..sbb sblom ni pon kt ade tgok mcm2 lgi bnde yg mcm ni...btol x...?


Disebabkan itu...sy nak la bertanya n berkongsi pndapt dgn kalian...sbb KELIRU n xfhm psl hal ni...

6 ulasan:

Afiqah Zulkifli berkata...

cuba baca ktsni http://keretamayat.blogspot.com/
harap membantu

mohamednaqib berkata...

salam..
mcm kenal :)
sebenarnya logo nie iras2 dgn kalimah Allah. tapi hanya crocs yang tak ori lambangnya seperti itu.
yang ori. mulut buaya tu trtutup rpat sikit..

bukan apa.. skrg ni musuh islam guna pelbagai cara nak prdohkan umat islam..kite kne brhati-hati gk..
tp pape pon Allah lebih Mengetahui..
bagi sy isu ni takdela bsr mana brbanding kesalahan yang selalu dan terang2 kita nampak sperti maksiat,dll.. cuma org malaysia.. yg kecik tu la nk bsrkn. yg bsr buat2 ta nmpk.. hm sy buad entry tu pon bkn nk ckp psl crocs tp psl tu la. org kita ske ambil brt pd bnd yg ta brt pon.. pndpt pribadi sy la :)

myusof87 berkata...

cop 2 pada crocs yang xori..coz kalo ori,mulut 2 rapat..memang berbeza dengan yang ori kalo diperhatikan betul2.. lagi satu,imaginasi yang terlampau tnggi tuh,alif ma'rifat ditulis bersambung dengan lam?? nampak cam lillah ader le,kesimpulannya x jelas pun yang lambang 2 kalimah Allah,berbeza pada lambang yang diguna pakai oleh kumpulan dewa(lambang versi mula2 diaorg muncul),pada logo diaorg nih memang jelas kalimah Allah.. bese la 2,strategi nk niaga kot..tapi apapun sebagai umat islam kena sentiasa peka dengan strategi2 halus dakyah musuh2 islam nih..kalo xpeka,silap2 macam yang pernah terjadi pasal kasut yang diperbuat dari kulit babi 2..dalam khutbah wida',Rasulullah s.a.w berpesan agar kita berhati-hati dengan syaitan nih sbb mereka cuba menyesatkan umat islam dengan cara halus so lebih kurang lah dengan musuh2 islam nih..itu pendapat saya je,Wallahu'alam..salam..

permata ungu berkata...

huhuhu...jgn le mrh...sy just nk merungkai kekeliruan...ble sy tau psl hal ni...ade jgk sy jelajah ke blog2 n forum2 yg bincang psl hal ni...so...jelas la bhwsenye bende2 alah ni ngarot jek...tp kn...rmai gak yang terkesan dgn isu ni...ade sy terbaca 1 blog ni...dorg ciap nk bakar lagi dorg punye kasut/selipar...ape2 pon...ni menunjukkan masyarakt kite ni alert tentang isu2 mcm ni...Alhamdulillah..n harap masyarakat kite pon alert la tntang isu maksiat yang semakin berleluase skang ni ek..AMIIN...korg jgn mrh sy au psl hal ni...

say' farhie berkata...

semua nia perangcangn orang yahudi jerr..
tpi leh jer kiter nk pakai,,
ustaz sye ckp kan,,
balik tuh kiter layurkan dgn api,
inshaalah x nampak dah... ;)

say' farhie berkata...

layur kat tempat pic buaye tuh,,,
mesti x nmpak punye ;)

Catat Ulasan

dEngArkAn